Asociatia Birth & Building Center
  • ASOCIATIE
    • Despre noi
    • Echipa BB Center
    • Statut
  • ALĂPTARE
  • FORMARE PROFESIONALA
  • SERVICII
    • Servicii BB Center
  • EVENIMENTE
    • Program pe luna in curs
    • Istoric
  • PROIECTE
    • Proiecte in derulare
    • Istoric proiecte
  • RESURSE
    • Biblioteca BB Center
    • Studii nastere
  • BLOG
  • CONTACT

STATUT ASOCIATIA BIRTH & BUILDING CENTER

STATUT


ASOCIAŢIA „BIRTH &BUILDING CENTER”


CAPITOLUL I – MEMBRII ASOCIAŢI


Art. 1. – Asociaţia „BIRTH & BUIDING CENTER” are un număr de 3 membri fondatori:


  1. TUDOSE LILIANA - cu domiciliul în localitatea Mun. Constanţa, str. Progresului, nr. 8, bl. G7, sc. A, et. 2, ap. 11, jud. Constanţa, identificata prin C.I. seria KZ nr. 206653, eliberat de SPCLEP Constanţa, la data de 11.07.2014, CNP: 2730721364234;


  2. TUDOSE CĂTĂLIN-ORLANDO - cu domiciliul în localitatea Mun. Constanţa, str. Progresului, nr. 8, bl. G7, sc. A, et. 2, ap. 11, jud. Constanţa, identificat prin C.I. seria KZ nr. 207576, eliberat de SPCLEP Constanţa, la data de 15.07.2014, CNP: 1700701364245;


  3. TUDOSE ANA-IULIA-CĂTĂLINA - cu domiciliul în localitatea Mun. Constanţa, str. Mugurului, nr. 8, bl. 3, sc. B, et. 4, ap. 29, jud. Constanţa, identificată prin C.I. seria KZ nr. 171850, eliberat de SPCLEP Constanţa, la data de 11.02.2014, CNP: 2930710360039.


    CAPITOLUL II – SCOPUL ŞI ACTIVITĂŢILE ASOCIAŢIEI


    Art. 2. – Asociaţia „BIRTH & BUIDING CENTER” este înfiinţată prin exprimarea voinţei de asociere a membrilor fondatori.


    Art. 3. – Scopul asociaţiei şi activităţile sale vizează:


    • Promovarea bunelor practici, modernizarea atitudinilor si a mentalitatilor in domeniul sarcinii, nasterii si alaptarii.

    • Sensibilizarea societatii contemporane, locale si nu numai fata de actul nasterii naturale, alaptarii.

    • Definirea si estimarea valorilor naturale. Prin valori naturale se intelege adoptarea unui stil de viata sanatos: preventie, ingrijire, alimentatie.

    • Promovarea si implementarea valorilor naturale prin programe de educatie, informare in domeniile: medicina, psihologie, educatie prenatala si postnatala, educatie prescolara, scolara.

    • Implicarea directa si/sau indirecta cat si promovarea initiativelor legislative privind drepturile femeilor fara a se limita la perioada sarcinii, nasterii si alaptarii, drepturile pacientului si programe de lucru in maternitatile publice si/sau private din Romania.

    • Participarea la initiative legislative in ceea ce priveste drepturile moaselor la nastere in unitatile spitalicesti precum si/sau in orice alt mediu inclusiv decontarea de catre institutiile abilitate a serviciilor prestate de acestea.

    • Militarea pentru libertatea familiilor de a lua decizii bazate pe cunoastere si orientate spre nevoile individuale ale familiilor si copiilor.

    • Promovarea drepturilor femeii de a fi informata corect si complet in legatura cu deciziile privind sarcina, nasterea si alaptarea.

  • Formarea specialistilor în domeniile: medicina, psihologie, educatie prenatala si postnatala, consilieri, invatamant prescolar, scolar prin folosirea unei diversitati de metode care sa asigure dezvoltarea armonioasa.

  • Promovarea cadrului legislativ privind noi profesii in domeniile complementare sarcinii, nasterii, alaptarii, educatiei timpurii.

  • Organizarea de cursuri, seminarii, conferinte, dezbateri publice si in mass-media si orice alte manifestari de natura publica sau privata, în domeniul educatiei prenatala si postnatala, medicina, psihologie, invatamant

  • Facilitarea accesului publicului larg la informatii şi la rezultatele cercetarilor stiintifice

    bazate pe dovezi în domeniul perinatalitatii, postnatal, educatie in familie, educatie institutionalizata prin organizarea unor campanii de informare, manifestatii publice şi alte activitati de sensibilizare a opiniei publice, potrivit legii, cât şi prin realizarea şi editarea de carti, publicatii periodice, pliante, afişe, broşuri, programe informatice si alte materiale informative.

  • Acordarea serviciilor de consultanta, consiliere şi psihoterapie persoanelor si/sau grupurilor de persoane, in perioada prenatala si postnatala.

  • Stabilirea de legături de colaborare cu organizatii similare din tara si strainatate, pentru îndeplinirea scopului propus.

  • Promovarea de proiecte legislative in vederea optimizării cadrului legal ce reglementează libertatea pacientului de a alege prezenta în travaliu, la naştere şi postpartum a unei persoane specializate în acordarea de sprijin psihologic, emotional şi informational femeii parturiente sub denumirea de “doula” şi a unei persoane apropiate/familiare inclusiv în maternitati.

  • promovarea de proiecte legislative in vederea crearii cadrului legal pentru posturi de consilier în alaptare şi posturi de consilier psiholog specializat în domeniul perinatalitatii si atasamentului in fiecare sectie de maternitate din România.

  • Dezvoltarea de programe proprii si in parteneriat cu instituţii de stat, private si alte organizatii nonguvernamentale din ţară şi din străinătate în vederea sustinerii sarcinii, nasterii, alaptarii si educatiei pentru familie si asigurarea serviciilor conform metodelor de educatie benefice dezvoltarii acesteia.

  • Dezvoltarea colaborarii cu institutiile medicale, invatamant pentru formarea personalului sanitar, educatie prenatala, invatamant, psihologie in domeniul: mama,

    copilul, familia

  • Colaborarea cu institutiile acreditate care participa la formarea continua a specialistilor

  • Reprezentarea drepturilor membrilor asociatiei in relatia cu institutiile statului, persoane fizice si juridice, inclusiv in instanţă.

  • Alte activitati prevazute de lege, potrivit scopului asociatiei.

  • Initierea si realizarea unor programe de educatie prenatala, postnatala

In vederea indeplinirii scopului sau, Asociatia BIRTH & BUIDING CENTER isi propune atingerea urmatoarelor obiective:

  • Coordonarea unor activitati de cercetare, documentare si reprezentare a valorilor naturale

    care prevad adoptarea unui stil de viata sanatos: preventie, ingrijire, alimentatie.

  • Formarea unui cadru de difuzare a informatiei culturale in/prin mediile de comunicare(presa scrisa,mediul audio/vizual si online)

  • Atragerea specialistilor(medici, psihologi, pedagogi, consilieri alaptare, doula, jurnalisti)si a mediului de afaceri in proiecte care implica valorile natural sprijinite de asociatie.

  • Initierea si dezvoltarea unui business creativ (expertiza, promovare, expunere, vanzare)

  • Colaborari si parteneriate media, cu institutii medicale, de invatamant si cultura - Identificarea si sprijinirea tinerilor interesati de valori naturale.

  • Desfăsurarea de activităti publicistice si editoriale (editarea si tipărirea, pe orice tip de suport a productiilor realizate in cadrul manifestarilor stiintifice si a cercetarii stiintifice,a lucrărilor scrise de membrii asociatiei, monografii locale, studii si cercetări interdisciplinare, organizarea lansării acestora si orice alte activităti de promovare a culturii) si organizarea unor actiuni de valorificare a cercetarii culturale prin festivaluri locale, nationale si international

  • Organizarea si/sau participarea la manifestări culturale, stiintifice si cercetare stiintifica, cu caracter

    local, national si international (simpozioane, congrese, cercuri seminarii, cenacluri, expozitii, mese rotunde, reuniuni periodice ale membrilor, etc).

  • Colaborarea cu alte organizatii, institutii si persoane independente din tară sau din străinătate care au

    obiective comune cu ale asociatiei si schimbul de informatii cu acestea.

  • Sprijinirea din punct de vedere financiar si logistic a proiectelor culturale ale ASOCIATIEI;

  • Reprezentarea din punct de vedere legislativ interesele profesionale, economice, financiare, sociale si culturale ale institutiilor din acest domeniu.

  • Acordarea de premii si titluri.

  • Consiliere profesionala si facilitarea accesului la programe de asistenta internaţională în domeniul dezvoltării nașterii naturale, alăptării și creșterii copiilor în conformitate cu valorile naturale în România, protejării şi valorificării valorilor naturale;

  • Colaborarea cu alte asociaţii, fundaţii şi organizaţii neguvernamentale, din România sau din alte ţări, pentru realizarea de activităţi comune conforme scopurilor ASOCIAŢIEI BIRTH & BUIDING CENTER, inclusiv pe calea afilierii ASOCIAŢIEI BIRTH & BUIDING CENTER la alte organisme naţionale şi internaţionale;

  • Căutarea, identificarea şi atragerea de resurse financiare, materiale, umane şi logistice în vederea sprijinirii obiectivelor ASOCIAŢIEI BIRTH & BUIDING CENTER;

  • Desfăşurarea prin societăţi comerciale înfiinţate în conditiile art. 47 din O.G. nr. 26/2000 sau în mod direct, în baza art. 48 din acelaşi act normativ, a oricăror activităţi comerciale de natură să producă venit, destinat în exclusivitate realizării scopurilor Statutare ale ASOCIAŢIEI BIRTH & BUIDING CENTER.


CAPITOLUL III – DENUMIRE, SEDIU


Art. 4. – Asociaţia se numeşte „BIRTH & BUIDING CENTER” şi are dovada disponibilităţii denumirii cu numărul 148984 eliberată din data de 05.11.2015.

Asociaţia „BIRTH & BUIDING CENTER” este înfiinţată şi funcţionează ca persoană juridică română de drept privat fără profit independentă de instituţiile de stat sau private române sau străine aplicată în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernamentale nr. 26/30.01.2000 şi prevederile prezentului statut.


Art. 5. – Asociaţia „BIRTH & BUIDING CENTER” are sediul în Mun. Constanţa, str. Progresului, nr. 8, bl. G7, sc. A, et. 2, ap. 11, jud. Constanţa.


Sediul central poate fi schimbat cu aprobarea Adunării Generale, Asociaţia putând înfiinţa sucursale sau filiale pe teritoriul României cu respectarea normelor legale.


Art. 6. – Denumirea asociaţiei va fi înscrisă în toate documentele şi actele pe care le întocmeşte asociaţia cu menţionarea Sediului Social, a codului fiscal şi a conturilor bancare.


Art. 7. – Asociaţia va funcţiona pe durată nedeterminată, Adunarea Generală putând dispune dizolvarea sau lichidarea asociaţiei, cu respectarea legii şi a prezentului statut.


CAPITOLUL IV – PATRIMONIUL ASOCIAŢIEI


Art. 8. – Patrimoniul asociaţiei se compune din bunuri mobile şi imobile, mijloace fixe, sume de bani dobândite de asociaţie provenind din donaţii, legate, subvenţii, sponsorizari şi alte fonduri colectate din ţară sau din străinătate, de la persoane fizice sau juridice, organizaţii umanitare şi caritabile, alte instituţii guvernamentale sau nonguvernamentale naționale/ internaţionale specializate.


Patrimoniul iniţial al asociaţiei este constituit din contribuţia în numerar a membrilor fondatori a sumei de 1250 lei.


Patrimoniul asociaţiei se completează cu veniturile rezultate din proprietăţile asociaţiei din sumele percepute pentru serviciile angajate cu contracte de colaborare şi reprezentarea unor terţi în conformitate cu prevederile legale, precum şi din sume percepute pentru participarea la manifestările asociaţiei (spectacole de binefacere, perfecţionare, licitaţii de bunuri proprii sau donate în acest scop, sau alte bunuri din patrimoniul asociaţiei, galerii, etc).


Donaţiile vor fi constituite din sume de bani, din bunuri, drepturi de autor, brevete de invenţii, acţiuni, titluri de valoare, alte drepturi de creanţă, precum şi aporturi în muncă.


Asociaţia va putea refuza donaţiile, dacă termenii în care se fac acestea sunt inacceptabili sau incompatibili cu scopurile asociaţiei, acestea fiind conform destinaţiei la care părţile contractante au convenit.


Asociaţia va ţine evidenţa tuturor donaţiilor prin înscrierea în registrul de donaţii al asociaţiei.


Art.9. – Patrimoniul asociaţiei se completează cu venituri realizate de unităţile economice anexe, precum şi din dividendele obţinute de la societăţile comerciale înfiinţate de asociaţie sau la care participă sau deţine părţi sociale.


Art.10. – Asociaţia poate înfiinţa unităţi economice proprii, în condiţiile legii, asociaţia poate înfiinţa şi alte unităţi economice; anexa pentru obţinerea unor venituri impozate conform legii, pentru înfiinţarea programelor sale.

Art.11. – Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor anexe, va fi supus aprobării Adunării Generale care va aviza statutele şi contractele de societate înfiinţate din iniţiative sau cu participarea asociaţiei.


Adunarea Generală va aproba lichidarea, dizolvarea sau concesionarea drepturilor asociaţiei în societăţile la care participă.


Asociaţia poate participa la înfiinţarea altor asociaţii şi se poate afilia la federaţii cu scop umanitar sau educaţional din ţară sau străinătate, desfăşurând activităţi specifice asociației sau contribuind la finanţarea altor programe.


Filialele sau sucursalele constituite conform legii şi statutului vor acţiona pe baza regulamentelor aprobate de Adunarea Generală a asociaţiei care poată să dispună modificarea actelor de constituire, dezvoltarea sau lichidarea acestora.


CAPITOLUL V MEMBRII ASOCIATIEI


Art. 12.– Membrii asociatiei „BIRTH & BUIDING CENTER” sunt:


  1. membrii fondatori – membrii care au constituit asociatia si au contribuit moral si material la fondarea ei si la constituirea patrimoniului social;


  2. membrii-asociati – membrii care se asociaza ulterior fondarii asociatiei „ BIRTH & BUIDING CENTER”, care contribuie moral si material la completarea patrimoniului asociatiei si care, prin activitatea lor, sprijina asociatia in realizarea obiectivelor acesteia, beneficiind de drepturile prevazute de prezentul Statut;


  3. membrii de onoare:– persoane fizice sau/si persoane juridice care, prin activitatea lor, sprijina in mod substantial asociatia in realizarea obiectivelor acesteia, contribuind din punct de vedere financiar, moral sau functional la realizarea scopului asociatiei „ BIRTH & BUIDING CENTER” sau personalitati marcante ale vietii stiintifice, medicale sau culturale, care s-au remarcat, cu deosebire, in domeniile de interes ale asociatiei „ BIRTH & BUIDING CENTER” si care, prin activitatea lor, sprijina asociatia in realizarea obiectivelor acesteia;


  4. membrii-sustinatori – persoanele care adera la scopul asociatiei „ BIRTH & BUIDING CENTER” si care sprijina material si moral asociatia in realizarea obiectivelor acesteia. Calitatea de membru-asociat sau de membru-sustinator al asociatiei „ BIRTH & BUIDING CENTER” se acorda de catre Consiliul director, prin votul a cel putin 2/3 din numarul membrilor Consiliului. Calitatea de membru de onoare al Asociatiei se acorda de catre Adunarea Generala, prin votul a cel putin 2/3 din numarul membrilor prezenti, la propunerea Consiliului director. Contributiile membrilor Asociatiei la realizarea scopului si obiectivelor acesteia constau in sprijin financiar, material, moral si activitati voluntare in cadrul programelor/proiectelor initiate/derulate de asociatiei „ BIRTH & BUIDING CENTER”.


Art. 13. – Membrii fondatori si membrii asociati ai Asociatiei au urmatoarele drepturi:


  1. sa-si exprime prin vot optiunea fata de proiectele de hotarari ale Adunarii generale;


  2. sa aleaga si sa fie alesi in Consiliul director, daca au aptitudini si capacitate pentru functiile pentru care candideaza;

  3. sa beneficieze de programele initiate de Asociatie;


  4. sa participe la programele derulate de asociatie;


  5. sa beneficieze de serviciile asociatiei;


  6. sa beneficieze de rezultatele programelor initiate de Asociatie;


  7. sa aiba acces la spatiile si dotarile Asociatiei pentru organizarea unor manifestari si activitati stiintifice si culturale in domeniile de interes ale asociatiei „ BIRTH & BUIDING CENTER”;


  8. alte drepturi prevazute in regulamentele Asociatiei. Membrii sustinatori ai Asociatiei si membrii de onoare beneficiaza de drepturile prevazute de prezentul Statut.


Obligatiile membrilor asociatiei sunt urmatoarele:


  1. sa respecte statutul, regulamentele si hotararile Adunarii Generale si ale Consiliului Director al Asociatiei;


  2. sa contribuie la realizarea scopului si obiectivelor Asociatiei prin sprijin financiar, material, moral si activitati voluntare in cadrul programelor/proiectelor initiate/derulate de asociatiei „ BIRTH & BUIDING CENTER”;


  3. sa-indeplineasca obligatiile materiale si financiare potrivit angajamentelor pe care si le-au luat;


  4. sa indeplineasca celelalte obligatii prevazute in Regulamentele adoptate de Asociatie.


In cazul savarsirii de catre membrii asociatiei a urmatoarelor abateri:


  1. denigrarea activitatii asociatiei;


  2. intreprinderea unor actiuni ce aduc prejudicii de orice natura asociatiei;


  3. angajarea asociatiei in actiuni pentru care nu a fost autorizata de organele de conducere;


  4. implicarea asociatiei in activitati politice;


  5. abaterile de la etica profesionala si morala incluse in Regulamentul de Organizare si Functionare al asociatiei;


  6. comiterea unor fapte cu caracter penal, pentru care a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva;


  7. in cazul persoanelor care fac parte din conducerea asociatiei si neparticiparea sistematica la activitatea structurii de conducere in care a fost ales sau impiedicarea prin diferite mijloace ca aceasta sa-si desfasoare in mod eficient activitatea.


Sanctiunile care se pot aplica sunt urmatoarele:


  1. avertisment;


  2. avertisment sever si ultimativ;


  3. suspendarea pe termen determinat din asociatiei sau din functia de conducere potrivit Statutului asociatiei;


  4. excluderea din asociatie.


    Art. 14. - Calitatea de membru inceteaza in urmatoarele situatii:


    1. prin retragere, in baza unei cereri de retragere ce nu trebuie motivata,


    2. prin excludere in urmatoarele situatii:


      • incalcarea grava a prevederilor statutare si a hotararilor organismelor de conducere ale asociatiei,


      • ca urmare a unei condamnari, prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva, pentru savarsirea unor fapte cu caracter penal incompatibile cu misiunea si principiile federatiei;


      • in caz de neplata a cotizatiei timp de sase luni.


Excluderea se face de catre Comitetul Director al asociatiei prin decizie. Impotriva deciziei se poate depune contestatie in termen de 15 zile de la comunicare. Contestatia se solutioneaza de Adunarea Generala. De la data inregistrarii deciziei si pana la solutionarea acesteia in Adunarea Generala, calitatea de membru al Asociatiei este suspendata.


CAPITOLUL VI – ORGANELE DE CONDUCERE


Art.15. – Forul suprem de conducere al Asociaţiei este Adunarea Generală, care este constituită din totalitatea membrilor săi. Adunarea Generală se convoacă o dată pe an în sesiune ordinară şi ori de câte ori este nevoie în sesiune extraordinară, care se va anunţa cu cel puţin zece zile înainte, prin înștiințări scrise sau telefonice.


Art.16. – Adunarea Generală se convoacă o dată pe an în primul trimestru al anului calendaristic de către preşedintele asociaţiei, iar cele extraordinare pot fi convocate de preşedintele sau de o treime din membrii asociaţiei prin convocare directă.


Cvorumul necesar pentru desfăşurarea adunării generale la prima convocare este de două treimi din membrii săi. În cazul în care cvorumul nu este realizat, se va face o nouă convocare a adunării generale care va fi statutară indiferent de numărul membrilor prezenţi.


Lucrările adunării generale sunt prezidate de preşedintele asociaţiei, iar în lipsa acestuia de unul din membrii consiliului de conducere sau de decanul în vârstă a membrilor prezenţi.


Art.17. – Adunarea generală are următoarele atribuţii:


  • alege şi revocă consiliul director, cenzorul, stabilindu-se atribuţiile, indemnizaţiile şi componentele;


  • modifică statutul şi obiectul de activitate al asociaţiei sau al societăţilor înfiinţate din iniţiativa sa. Aprobă dizolvarea şi lichidarea asociaţiei sau a unităţilor, anexa decide atribuirea activului unor societăţi cu scop similar în cazul lichidării; aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli, raportul anual al asociaţiei, bilanţul contabil pentru exerciţiul financiar al anului expirat şi aprobă descărcarea organelor executive ale asociaţiei;

  • aprobă înfiinţarea unităţilor economice anexă sau constituirea asociaţiilor cu societăţi comerciale, aprobând regulamentul de organizare internă; hotărăşte primirea de noi membrii în asociaţie; acordă calitatea de membru de onoare;


  • stabileşte strategia generală a acesteia;


  • adoptă orice măsuri pentru îndeplinirea scopului asociaţiei.


CAPITOLUL VII – CONSILIUL DIRECTOR


Art.18. – Consiliul director este ales de Adunarea Generală şi este organul de direcţie şi coordonare administrativă a asociaţiei fiind format din cei trei membrii fondatori. Consiliul este ales pe o perioadă de cinci ani, iar dintre membrii acestuia este ales preşedintele asociaţiei pe o perioadă de trei an.


Componenţa nominală a organelor de conducere, administrare şi control al asociaţiei. Consiliul director este format din cei 3 membri fondatori după cum urmează:

  1. TUDOSE LILIANA in calitate de preşedinte


  2. TUDOSE CĂTĂLIN-ORLANDO in calitate de vicepreşedinte


  3. TUDOSE ANA-IULIA-CĂTĂLINA in calitate de membru.


Reprezentarea şi conducerea asociaţiei în relaţiile cu terţii va fi asigurată de TUDOSE LILIANA, preşedintele asociaţiei, ce va angaja asociaţia în executarea mandatului dat de Consiliul Director şi de Adunarea Generală.


Art.19. – Toti membrii Consiliului director au drept de vot.


Art.20. – Consiliul director are următoarele atribuţii:


- conduce operativ activitatea asociaţiei;


  • angajează personalul de serviciu şi întocmeşte atribuţiile de serviciu;


  • întocmeşte anual bugetul asociaţiei;


  • întocmeşte bilanţul contabil, în vederea aprobării de către Adunarea Generală;


  • ţine evidenţa tuturor intrărilor şi ieşirilor de bunuri şi valori care aparţin fundaţiei, întocmind un registru special pentru acestea, conform legislaţiei în vigoare.


Art.21. – Şedinţele consiliului director se vor desfăşura lunar ori de câte ori este nevoie, la iniţiativa preşedintelui sau la cererea a o treime dintre membrii acesteia. Consiliul director va putea acorda calitatea de membru de onoare unor persoane din ţară sau din străinătate care sprijină activitatea asociaţiei, pot fi membrii de onoare specialişti sau consultanţi, precum şi sponsori care au contribuit la realizarea obiectivelor asociaţiei şi au o bună reputaţie.


Art.22. – Consiliul director poate decide înfiinţarea de filiale sau sucursale în alte localităţi ale ţării. De asemenea, va putea dispune deschiderea unor conturi în lei şi valută, potrivit legii în băncile din România, hotărârile consiliului director de a adopta, valabil cu votul majorităţii simple a membrilor acestuia.

Art.23. – Patrimoniul asociaţiei va fi constituit din donaţii de bunuri sau sume de bani, sponsorizări provenind de la persoane fizice sau juridice din ţară sau străinătate.


Art.24. – Reprezentarea şi conducerea asociaţiei în relaţiile cu terţii, va fi asigurată de preşedintele asociaţiei care va angaja asociaţia în executarea mandatului dat de consiliul director şi de adunarea generală.


Preşedintele are drept de semnătură, angajând asociaţia în relaţia cu banca, putând dispune efectuarea plăţilor şi scoaterea unor sume de bani din contul asociaţiei, prerogativ care poate fi exercitat şi de altă persoană delegată de consiliul de administraţie, preşedintele încheie contractele de muncă cu angajaţii asociaţiei semnând orice acte privind modificarea sau încetarea contractului de muncă şi poate delega o altă persoană să afectueze aceste activităţi.


Art.25. – În cazul în care preşedintele este în imposibilitatea de a-şi exercita prerogativele, acesta va fi înlocuit de unul din membrii consiliului de administraţie.


Art.26. – Membru al asociaţiei poate fi orice persoană fizică română sau străină, care respectă prezentul statut şi acţionează pentru realizările obiectivelor sale.


Constituie contribuţii la realizarea obiectivelor scopului asociaţiei, sprijinul material sau de specialitate, activităţile voluntare sau sprijinul financiar.


Calitatea de membru se obţine la cerere pe baza unei recomandări a consiliului de administraţie şi cu avizul adunării generale, care hotărăşte primirea de noi membri cu votul majorităţii simple a celor prezenţi


Art.27. – Pierderea calităţii de asociat se realizează prin adeziunea simplă a acestuia sau în urma unei activităţi necorespunzătoare scopului şi activităţilor asociaţiei, votat de majoritatea membrilor Adunării Generale.


Art.28. – Gestiunea asociaţiei se ţine în conformitate cu legislaţia în vigoare; exerciţiul financiar începe de la 1 ianuarie şi se termină la 31 decembrie, cu excepţia primului an când exerciţiul financiar începe la data înregistrării.


Unităţile economice pot dispune de subconturi bancare, fiind incluse în gestiunea generală a asociaţiei, veniturile realizate din activităţile comerciale sau de producţie se vor impozita în conformitate cu instrucţiunile Ministerului Finanţelor pentru persoane juridice non profit, urmând ca aceste venituri să fie utilizate în realizarea scopurilor şi activităţilor asociaţiei.


Asociaţia poate face donaţii către persoane fizice sau juridice din ţară sau străinătate în condiţiile prevăzute de lege.


CAPITOLUL VIII – CONTROLUL FINANCIAR


Art.29. – Controlul activităţii economico-financiare şi al gestiunii se realizează de către cenzorul care este ales de Adunarea Generală pentru un mandat de doi ani şi are următoarele atribuţii:


- verifică modul de ţinere al evidenţei contabile, gestionarea fondurilor băneşti şi a bunurilor materiale;

  • întocmeşte periodic rapoarte de activitate, iar anual prezintă raportul de activitate în adunarea generală;


  • avizează bilanţul contabil depus la D.G.F.P. Constanţa după aprobare în Adunarea Generală. In realizarea competentei sale, cenzorul:

  1. verifica modul in care este administrat patrimoniul Asociatiei;


  2. intocmeste rapoarte si le prezinta Adunarii generale si Consiliului director;


  3. poate participa la sedintele Consiliului director, fara drept de vot;


  4. indeplineste orice alte atributii prevazute in statut sau stabilite de Consiliul director.


  5. Membrii Consiliului director nu pot fi cenzori.


Art. 30. – Adunarea Generala aproba regulile generale de organizare a controlului financiar intern al Asociatiei. Cenzorul este ales de catre Adunarea generala, prin vot deschis, cu intrunirea a 2/3 din votul membrilor fondatori si membrilor-asociati prezenti, pentru un mandat de 2 ani.


CAPITOLUL IX - VENITURILE SI CHELTUIELILE ASOCIATIEI


Art. 31. – Veniturile Asociatiei provin din:


  1. cotizatiile si contributiile in bani ale membrilor fondatori si ale celorlalte categorii de membri;


  2. dobanzile si dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile in conditiile legale;


  3. dividendele societatilor comerciale infiintate de asociatie;


  4. venituri realizate din activitati economice directe, inclusiv din activitati de organizare a unor targuri, expozitii si/sau alte manifestari;


  5. donatii, sponsorizari sau legate;


  6. resurse obtinute de la bugetul de stat si/sau de la bugetele locale;


  7. alte venituri prevazute de lege.


Art. 32. – Asociatia poate infiinta societati comerciale ale caror dividende, daca nu se reinvestesc in aceste societati, se vor folosi pentru realizarea scopului Asociatiei.


Asociatia poate desfasura orice alte activitati economice directe, daca acestea au caracter accesoriu si au legatura stransa cu scopul principal al ei.


Art. 33. – Principalele cheltuieli ale Asociatiei sunt:


  1. cheltuieli pentru realizarea programelor si obiectivelor Asociatiei;


  2. salarii si adaosuri la salarii;


  3. indemnizatii, prime si premii;


  4. procurari de rechizite, imprimate de birou, aparatura medicala si alte bunuri si servicii necesare realizarii scopului asociatiei;


  5. chirii, dobanzi, taxe, comisioane bancare;

  6. burse, cazare, masa, transport;


  7. utilitati: energie electrica, termica, gaze naturale, apa etc.;


  8. alte cheltuieli.


    Cheltuielile se efectueaza potrivit prevederilor bugetului de venituri si cheltuieli si se aproba de persoane insarcinate de Consiliul director.


    Salariile, indemnizatiile si alte drepturi banesti ale personalului se stabilesc in limitele statutului de functiuni si ale bugetului de venituri si cheltuieli.


    Consiliul director poate dispune plata de premii, gratificatii si altele asemenea din disponibilitatile existente.


    Art. 34. – Exercitiul economico-financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie ale fiecarui an.


    CAPITOLUL X -DIZOLVAREA SI LICHIDAREA


    Art. 35. – Asociaţia „ BIRTH & BUIDING CENTER”, se va dizolva:


    1. De drept prin: realizarea sau, dupa caz, imposibilitatea realizarii scopului pentru care a fost construita, daca in termen de 3 luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop.


    2. Prin hotarare judecatoreasca, la cererea oricarei persoane interesate atunci

      cand:


      1. scopul sau activitatea Asociatiei a devenit ilicita sau contrara ordinii publice;


      2. realizarea scopului este urmarita prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;


      3. a devenit insolvabila;


      4. nu mai obtine autorizatiile prealabile necesare, potrivit legii.


    3. Prin hotararea Adunarii generale.


    4. In alte situatii prevazute de lege.


Art. 36. – In cazul dizolvarii Asociatiei, lichidatorii se numesc de instanta judecatoreasca sau de Adunarea generala dupa caz. Odata cu numirea lichidatorilor, mandatul Consiliului director inceteaza. Lichidatorii la intrarea in functie efectueaza inventarul si incheie un bilant care sa constate situatia exacta a activului si pasivului. Ei sunt obligati sa primeasca si sa pastreze registrele si orice alte acte ale Asociatiei si sa tina un registru cu toate operatiunile lichidarii, in ordinea datei acestora. Lichidatorii isi indeplinesc mandatul sub controlul cenzorului.


Art. 37. –Lichidatorii au obligatia de a continua operatiunile juridice in curs, de a incasa creantele, de a platii creditorii, iar daca numerarul nu este suficient, de a transforma si restul activului in bani, procedand la vanzarea prin licitatie publica a bunurilor mobile si imobile.


Lichidatorii pot realiza numai acele operatiuni noi care sunt necesare finalizarii celor aflate in curs de derulare.

Art. 38. – In cazul dizolvarii Asociatiei, Adunarea Generala a acesteia va decide destinatia bunurilor ramase in urma lichidarii.


Aceste bunuri pot fi transmise catre persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemanator. Daca in termen de 6 luni de la terminarea lichidarii, lichidatorii nu au reusit sa transmita bunurile in conditiile prevazute, ele se atribuie de instanta competenta unei persoane juridice cu scop identic sau asemanator. Data transmiterii bunurilor este cea a intocmirii procesului-verbal de predare-preluare, daca prin aceasta nu s-a stabilit o data ulterioara.


Art. 39. – Lichidatorii incheie operatiunile si remit celor in drept contul gestiunii numai dupa expirarea unui termen de 6 luni de la publicarea dizolvarii Asociatiei.


Art. 40. – Dupa incheierea lichidarii, lichidatorii sunt obligati ca in termen de doua luni sa depuna bilantul, registrul jurnal si un memorandum, sa declare operatiunile de lichidare la Registrul asociatiilor si fundatiilor al judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul Asociatia si sa indeplineasca toate procedurile de publicare si radiere din acest registru.


Art. 41. – Daca in termen de 30 de zile libere de la depunerea bilantului nu se inregistreaza nici o contestatie, bilantul se considera definitiv aprobat, iar lichidatorii, cu autorizarea judecatoriei, vor remite celor in drept bunurile si sumele ramase de la lichidare, impreuna cu toate registrele si actele Asociatiei si ale lichidarii, dupa aceasta fiind considerati descarcati.


Art. 42. – Asociatia inceteaza a avea fiinta la data radierii din Registrul asociatiilor si fundatiilor.


Radierea se face in baza actului constatator eliberat lichidatorilor, prin care se atesta descarcarea acestora de obligatiile asumate.


CAPITOLUL XI – DISPOZIŢII FINALE


Art.43. – Modificările şi completările prezentului statut se fac prin hotărârea adunării generale, modificările privind sediul asociaţiei sau filialelor se va face conform dispoziţiilor consiliului de administraţie.


Art.44. – Se împuterniceşte doamna TUDOSE LILIANA, personal sau prin avocat Petre Adina Monica pentru a îndeplini toate formalităţile necesare în vederea dobândirii personalităţii juridice.


MEMBRI FONDATORI:


  1. TUDOSE LILIANA in calitate de preşedinte


  2. TUDOSE CĂTĂLIN-ORLANDO in calitate de vicepreşedinte


  3. TUDOSE ANA-IULIA-CĂTĂLINA in calitate de membru.

    ACT CONSTUTUTIV ASOCIAŢIA „BIRTH & BUILDING CENTER”


    CAPITOUL I: Denumirea, natura juridica, sediul


    Art.1. Astazi, 15.01.2016, s-au intrunit in sedinta membrii fondatori si au hotarat infiintarea unei asociatii care va avea denumirea „BIRTH & BUILDING CENTER”.


    Art.2. Asociatia „BIRTH & BUILDING CENTER” este persoana juridica romana, cu scop nepatrimonial, apolitica, infiintata conform O.G. 26/2000.


    Art. 3. Asociatia are sediul in localitatea Constanţa, str. Progresului, nr. 8, bl. G7, sc. A, et. 2, ap. 11, jud. Constanţa. Asociatia se poate afilia la federatii sau confederatii din tara si strainatate si poate infiinta sau participa la infiintarea altor organizatii neguvernamentale potrivit scopurilor sale.


    CAPITOUL II: SCOP SI DURATA


    Art. 4. Asociatia va avea un caracter social, neguvernamental, democratic, independent, nonprofit si apolitic.


    Art.5. Scopul asociatiei este:


    • Promovarea si implementarea valorilor naturale prin programe de educatie, informare in domeniile: medicina, psihologie, educatie prenatala si postnatala, educatie prescolara, scolara. Prin valori naturale se intelege adoptarea unui stil de viata sanatos: preventie, ingrijire, alimentatie.

    • Implicarea directa si/sau indirecta cat si promovarea initiativelor legislative privind drepturile femeilor fara a se limita la perioada sarcinii, nasterii si alaptarii, drepturile pacientului si programe de lucru in maternitatile publice si/sau private din Romania.

    • Participarea la initiative legislative in ceea ce priveste drepturile moaselor la nastere in unitatile spitalicesti precum si/sau in orice alt mediu inclusiv decontarea de catre institutiile abilitate a serviciilor prestate de acestea.

    • Militarea pentru libertatea familiilor de a lua decizii bazate pe cunoastere si orientate spre nevoile individuale ale familiilor si copiilor.

    • Promovarea drepturilor femeii de a fi informata corect si complet in legatura cu deciziile privind sarcina, nasterea si alaptarea.

    • Formarea specialistilor în domeniile: medicina, psihologie, educatie prenatala si postnatala, consilieri, invatamant prescolar, scolar prin folosirea unei diversitati de metode care sa asigure dezvoltarea armonioasa.

    • Promovarea cadrului legislativ privind noi profesii in domeniile complementare sarcinii, nasterii, alaptarii, educatiei timpurii.

  • Organizarea de cursuri, seminarii, conferinte, dezbateri publice si in mass-media si orice alte manifestari de natura publica sau privata, în domeniul educatiei prenatala si postnatala, medicina, psihologie, invatamant

  • Facilitarea accesului publicului larg la informatii şi la rezultatele cercetarilor stiintifice

    bazate pe dovezi în domeniul perinatalitatii, postnatal, educatie in familie, educatie institutionalizata prin organizarea unor campanii de informare, manifestatii publice şi alte activitati de sensibilizare a opiniei publice, potrivit legii, cât şi prin realizarea şi editarea de carti, publicatii periodice, pliante, afişe, broşuri, programe informatice si alte materiale informative.

  • Acordarea serviciilor de consultanta, consiliere şi psihoterapie persoanelor si/sau grupurilor de persoane, in perioada prenatala si postnatala.

  • Stabilirea de legături de colaborare cu organizatii similare din tara si strainatate, pentru îndeplinirea scopului propus.

  • Promovarea de proiecte legislative in vederea optimizării cadrului legal ce reglementează libertatea pacientului de a alege prezenta în travaliu, la naştere şi postpartum a unei persoane specializate în acordarea de sprijin psihologic, emotional şi informational femeii parturiente sub denumirea de “doula” şi a unei persoane apropiate/familiare inclusiv în maternitati.

  • promovarea de proiecte legislative in vederea crearii cadrului legal pentru posturi de consilier în alaptare şi posturi de consilier psiholog specializat în domeniul perinatalitatii si atasamentului in fiecare sectie de maternitate din România.

  • Dezvoltarea de programe proprii si in parteneriat cu instituţii de stat, private si alte organizatii nonguvernamentale din ţară şi din străinătate în vederea sustinerii sarcinii, nasterii, alaptarii si educatiei pentru familie si asigurarea serviciilor conform metodelor de educatie benefice dezvoltarii acesteia.

  • Dezvoltarea colaborarii cu institutiile medicale, invatamant pentru formarea personalului sanitar, educatie prenatala, invatamant, psihologie in domeniul: mama,

    copilul, familia

  • Colaborarea cu institutiile acreditate care participa la formarea continua a specialistilor

  • Reprezentarea drepturilor membrilor asociatiei in relatia cu institutiile statului, persoane fizice si juridice, inclusiv in instanţă.

  • Alte activitati prevazute de lege, potrivit scopului asociatiei.

  • Definirea si estimarea valorilor naturale

  • Atragerea specialistilor(medici, psihologi, pedagogi, consilieri alaptare, doula, jurnalisti)si a mediului de afaceri in proiecte care implica valorile natural sprijinite de asociatie.

  • Initierea si realizarea unor programe de educatie prenatala, postnatala

  • Initierea si dezvoltarea unui business creative (expertiza, promovare, expunere,vanzare)

Art. 6. Asociatia are sigla proprie si stampila.


Art.7. Asociatia se infiinteaza pe durata nelimitata.


CAPITOUL III: PATRIMONIU


Art. 8. Patrimoniul iniţial al asociaţiei este constituit din contribuţia în numerar a membrilor fondatori in total 1250 lei.


Art. 9. Patrimoniul asociaţiei se completează cu veniturile rezultate din proprietăţile asociaţiei din sumele percepute pentru serviciile angajate cu contracte de colaborare şi reprezentarea unor terţi în conformitate cu prevederile legale, precum şi din sume percepute pentru participarea la manifestările asociaţiei (spectacole de binefacere, perfecţionare, licitaţii de bunuri proprii sau donate în acest scop, sau alte bunuri din patrimoniul asociaţiei).


Art. 10. Donaţiile vor fi constituite din sume de bani, din bunuri, drepturi de autor, brevete de invenţii, acţiuni, titluri de valoare, alte drepturi de creanţă, precum şi aporturi în muncă.


Art. 11. Asociaţia va putea refuza donaţiile, dacă termenii în care se fac acestea sunt inacceptabili sau incompatibili cu scopurile asociaţiei, acestea fiind conform destinaţiei la care părţile contractante au convenit.


Art. 12. – Asociaţia „BIRTH & BUIDING CENTER” are un număr de 3 membri fondatori:


  1. TUDOSE LILIANA - cu domiciliul în localitatea Mun. Constanţa, str. Progresului, nr. 8, bl. G7, sc. A, et. 2, ap. 11, jud. Constanţa, identificata prin C.I. seria KZ nr. 206653, eliberat de SPCLEP Constanţa, la data de 11.07.2014, CNP: 2730721364234;


  2. TUDOSE CĂTĂLIN-ORLANDO - cu domiciliul în localitatea Mun. Constanţa, str. Progresului, nr. 8, bl. G7, sc. A, et. 2, ap. 11, jud. Constanţa, identificat prin C.I. seria KZ nr. 207576, eliberat de SPCLEP Constanţa, la data de 15.07.2014, CNP: 1700701364245;


  3. TUDOSE ANA-IULIA-CĂTĂLINA - cu domiciliul în localitatea Mun. Constanţa, str. Mugurului, nr. 8, bl. 3, sc. B, et. 4, ap. 29, jud. Constanţa, identificată prin C.I. seria KZ nr. 171850, eliberat de SPCLEP Constanţa, la data de 11.02.2014, CNP: 2930710360039.


Art. 13. Membrii asociatiei „BIRTH & BUIDING CENTER” sunt:


  1. membrii fondatori: membrii care au constituit asociatia si au contribuit moral si material la fondarea ei si la constituirea patrimoniului social;


  2. membrii-asociati: membrii care se asociaza ulterior fondarii asociatiei „BIRTH & BUIDING CENTER”, care contribuie moral si material la completarea patrimoniului asociatiei si care, prin activitatea lor, sprijina asociatia in realizarea obiectivelor acesteia, beneficiind de drepturile prevazute de prezentul Statut;


  3. membrii de onoare: persoane fizice sau/si persoane juridice care, prin activitatea lor, sprijina in mod substantial asociatia in realizarea obiectivelor acesteia, contribuind din punct de vedere financiar, moral sau functional la realizarea scopului asociatiei „BIRTH & BUIDING CENTER” sau personalitati marcante ale vietii stiintifice, sportive sau culturale, care s-au remarcat, cu deosebire, in domeniile de interes ale asociatiei „BIRTH & BUIDING CENTER” si care, prin activitatea lor, sprijina asociatia in realizarea obiectivelor acesteia;

  4. membrii-sustinatori: persoanele care adera la scopul asociatiei „BIRTH & BUIDING CENTER” si care sprijina material si moral asociatia in realizarea obiectivelor acesteia.


Calitatea de membru-asociat sau de membru-sustinator al asociatiei „BIRTH & BUIDING CENTER” se acorda de catre Consiliul director, prin votul a cel putin 2/3 din numarul membrilor Consiliului. Calitatea de membru de onoare al Asociatiei se acorda de catre Adunarea Generala, prin votul a cel putin 2/3 din numarul membrilor prezenti, la propunerea Consiliului director.


Contributiile membrilor Asociatiei la realizarea scopului si obiectivelor acesteia constau in sprijin financiar, material, moral si activitati voluntare in cadrul programelor/proiectelor initiate/derulate de asociatiei „BIRTH & BUIDING CENTER”.


Art. 14. Activitatea asociatiei se va desfasura in conformitate cu Statutul Asociatiei „BIRTH & BUIDING CENTER” aprobat de membrii fondatori in sedinta de infiintare din data de 15.01.2016.


MEMBRI FONDATORI:


  1. TUDOSE LILIANA în calitate de preşedinte


  2. TUDOSE CĂTĂLIN - ORLANDO în calitate de vicepreşedinte


3. TUDOSE ANA-IULIA-CĂTĂLINA în calitate de membru.

Urmareste-ne pe blog!

Ultima postare: October 7, 2021

" Sunt Consultant in Alaptare Acreditat International (IBCLC) "

Pe data de 17 Decembrie 2020 scriam cu entuziasm pe pagina mea de facebook, astazi vreau sa aduc clarificari pentru cei care inca nu au intrat in contact cu aceasta informatie. “Am încheiat un capitol al vieții mele! Când am fost in prima grupa de formare a consultantilor in alaptare, 2010-2011, la Promama, formator dr.Marta Mureșan, […]


Citeste mai mult!

Cristina Vasile



Liliana Tudose este cea mai vie si cea mai prezenta femeie pe care o cunosc. Este omul care iti transmite chiar si cand tace. Mai ales cand zambeste. Este un om special, cald, careia ii sunt recunoscatoare. Asa cum ii sunt sute de mamici, de parinti in general, si, probabil, in timp, copiii de care a avut grija. Grija sa primeasca exact de ce aveau nevoie.

Iti multumesc, Om de Valoare, Liliana Tudose !

Culea Loredana



Liliana Tudose , o persoana calda, deschisa, incurajatoare care te sustine si te incredinteaza ca poti face ceea ce iti doresti, iti da toate argumentele necesare pentru a te ajuta sa reusesti. O poti simti alaturi ca mama, prietena, sora, luptatoare impreuna cu tine, toate deopotriva pentru ca simte cu tine si se pune in locul tau. Fara ea si Dumnezeu care mi-a scos-o in cale nu as fi reusit Nvdc. Fara ea nu as fi ceea ce sunt astazi!

Nora Ignat



O cunosc pe Liliana de multi ani, desi ea locuieste la Constanta, iar eu la Cluj. Insa pasiunea ei pentru mame, bebelusi si familii in general, ajunge pana in Transilvania. Si face totul cu atata daruire si modestie, incat cred ca este un exemplu pentru toti! Isi merita cu prisosinta locul intre cei propusi!

Gadiuta Ligia



Liliana este omul minunat la care am apelat cand eram speriata si nu stiam cum sa reactionez la diferite stari ai bebelusilor mei. Ea mi-a dat calmul de care aveam nevoie, increderea in mine ca sunt o mama buna, ca nu gresesc cu nimic si sfaturile de care aveam nevoie. Si toate de la distanta fiindca nu sunt din Constanta. Ii multumesc lui Dumnezeu ca mi-a scos-o in cale si ca cunosc acest om deosebit!

Ioana Lucia Dumitrascuta



Liliana este om. Liliana este femeie. Liliana este leaganul unei noi generatii de mame. Mame constiente, inzestrate cu incredere in intuitia lor – multumim pentru aceste daruri de pret. Femei puternice.
Liliana te invata sa te asculti, sa te intorci la tine si acolo sa gasesti raspunsurile.

Previous Next

Fii parte din comunitate!

Hai sa vorbim! Bebe Center este în primul rănd o familie. Te invităm să ne cunoști pe Facebook!


Ne gasiti in Constanta, str. Tudor Vladimirescu nr. 37

Zona "Casa de Cultură, de la cofetăria "Silvian", a treia stradă pe partea stângă, mergând spre bd. Mamaia


Program receptie:

LUNI: 9:00 - 12:30 și 13:30 - 17:00
MARȚI: 9:00 - 12:30
MIERCURI: 9:00 - 12:30
JOI: 9:00 - 12:30 și 13:30 - 17:00
VINERI: 9:00 - 12:30


Contact:

Lilian Tudose
Președintele asociației

E-mail: lilianatudose@bbcenter.ro
Telefon: 0746 587 456

Formular de înscriere și contact:

Vă invităm să folositi acest formular pentru înscriere la cursuri sau pentru orice întrebare pe care vreti sa ne-o adresați:




Asociatia Birth & Building Center. Pregateste-te pentru nastere, alaptare, cresterea copilului.